Tisdagspub med Lärarstudenternas klubbmästeri! 17 februari, klockan 16.00 - 23.00 (Café Bojan)

Kom och capsa, spela battleshot eller bara umgås med nya och gamla bekanta. Detta tillfälle öppet från 16.00! Inträde är 40 kr/termin!

Arr: Lärarstudenternas klubbmästeri

Hatet mot muslimer: vilka åtgärder tas? 17 februari, klockan 17:30 - 19:30 (Café Bojan)

MSSU välkomnar er till ett seminarium om Hatbrott mot muslimer. Seminariet har i syfte att ta upp bl.a. följande frågor: Har islamofobin och anti-muslimismen växt sig starkare och i så fall varför? Vad krävs för att ett brott ska rubriceras som hatbrott? Vilka åtgärder behöver tas? Deltagare kommer dessutom att få chansen att ställa egna frågor till de inbjudna talarna.

Talare:

Göran Stanton, från polisens hatbrottsgrupp i Stockholms .

Mohamed Temsamani, projektsamordnare hos Ibn Rushds studieförbund och vice-orförande i FIFS (Förenade Islamiska Föreningar i Sverige)

Arr: MSSU (Muslimska studenter)

Onsdagspub: X-files at Gula Villan! 18 februari, klockan 18.00 - 01.00 (Gula villan)

“The day has come when X-Files takes over Gula Villan! Stop by and watch the fantastic pilot with us, discuss The Smoking Man, The Lone Gunmen or Scully and Mulder's ambiguous partnership! The bar is open from 6 pm and the pilot starts airing at 7 pm!

You know you want to believe.”

Dricka, snacks och bra musik, alltid till studentvänliga priser! Gratis inträde för medlemmar i Humanistiska föreningen (går bra att bli medlem på plats!), annars 100 kr.

Dagens rasister hade inte antirasism på schemat - en halvdagsutbildning i antirasism och normkritik för lärarstudenter på SU! 6 mars, 09.00 - 12.30 / 14.00 - 17.30 (Kårsalen i studenthuset)

Hur ser vi på rasism? Rasismens historia? Hur talar vi om rasism? Träffa lärarstudenter från olika ämnesinriktningar, årskullar för att tänka, lära och diskutera tillsammans!

Anmälan sker via facebook-eventet eller till ida.eriksson@sus.su.se! Du väljer själv om du vill komma 09.00 - 12.30 eller 14.00 - 17-30. Platserna börjar ta slut, så skynda er att anmäla om ni är intresserade!

Delta som studiopublik under årets första inspelning av Crosstalks! 19 februari klockan 15.00 - 17.30 / 17.30 - 20.00

Crosstalks är en tv show där du som student har möjlighet att vara publik. På plats får du lyssna och ställa frågor till programmets gäster. Det är trevligt arrangemang där det bjuds på tilltugg och en miljö där nyfikna vetenskapsintresserade kan samlas.

Länkar till anmälan finns på eventets sida!

Plats: Kista Science City, NOD-huset, Aula NOD, Borgarfjordsgatan 12, Kista, Stockholm

Arr. Stockholms universitet, Kungliga tekniska högskolan