Hej!

Den här veckan kommer jag bland annat att:

• arbeta med förberedelser inför Karriärdagen för lärarstudenter 20/2
  • bemanna Glasrummet (vid ingången till huvudbiblioteket, Södra huset) onsdag 5/2 kl. 12 - 14
  • fortsätta planera arbetet med Universitetskanslersämbetets kvalitetsutvärderingar av utbildningar vid Stockholms universitet

Om du har frågor eller vill tipsa om något kan du alltid kontakta mig. Din utbildning påverkar dig och därför är det viktigt att du är med och påverkar den.

Lycka till med studierna!

Mvh

Anna Wallgren

Studiebevakare för lärarutbildningarna

anna.wallgren@sus.su.se

VAD HÄNDER PÅ CAMPUS?

Swing på universitetet! mån 3/2 start kl. 18 (Bojan)

Nybörjardans kl. 18 (lektion) och social dans från kl. 19. Medlemskap i Samhällsvetenskapliga föreningen krävs (40 kr/termin).

Arr. Swing på universitetet

Quarnepub på Bojan tis 4/2 kl. 17

Ta med kontanter till baren och 40 kr till terminsavgiften (medlemskap i Samhällsvetenskapliga föreningen).

Arr. Lärarstudenternas klubbmästeri

Träff med Jämlikhetsnätverket ons 5/2 kl. 15 - 17 (Glasrummet, vid ingången till huvudbiblioteket i Södra huset)

Alla studenter är välkomna till Jämlikhetsnätverket.

Arr. Stockholms universitets studentkår

Onsdagspub på Gula villan ons 5/2 kl. 18 - 01

Stort utbud och studentvänliga priser. Veganvänligt. Ta med kontanter!

Arr. Humanistiska föreningen

Torsdagspub på Gréens villa tor 6/2 kl. 17

Ta med kontanter!

Arr. Naturvetenskapliga föreningen

Beer Pong at Bojan tor 6/2 kl. 19 - 01

Beer Pong är en dryckeslek. Ta med kontanter!

Arr. Samhällsvetenskapliga föreningen

Disputation fre 7/2 kl. 13 - 15 (De Geer-salen, Geovetenskapens hus)

Doktoranden Henrik Ingrids disputerar med avhandlingen "Dilemmas in child custody disputes”.

Arr. Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

INBJUDNINGAR

Bazaren fredag 7 februari och lördag 8 februari

Besök Bazaren som årligen arrangeras i Kulturhuset (vid Sergels torg). Det är en mötesplats för rekrytering, utbildning och starta eget. Fri entré!

Föreläsning om studieteknik måndag 10 februari

Gratis föreläsning för studenter! Välkomna till Ekosalen i Studenthuset på måndag 10 februari kl. 13:00 - 15:30. Kom ihåg att föranmäla dig!

Arr. Studieverkstaden, Studentavdelningen

Karriärdag för lärarstudenter torsdag 20 februari

Skriv upp datumet redan nu! Karriärdagen är en heldag i Aula Magna för alla lärarstudenter vid Stockholms universitet. Programmet kommer att innehålla något för alla - oavsett om du är i början, i slutet eller i mitten av utbildningen.

Arr. Stockholms universitet, Kommunförbundet Stockholms län och Stockholms universitets studentkår

SUFMiK lördag 8 mars

Stockholms universitets föreningars mästerskap i kulspel! Anmäl ett lag med fyra personer (senast den 3 april).

Arr. Naturvetenskapliga Föreningen och Humanistiska föreningen

Naturvetenskapliga Föreningen och Humanistiska föreningens 100-årsbal lördag 15 mars

Välkomna på bal på Nordiska museet, för att fira att föreningarna fyller 100 år!

Arr. Naturvetenskapliga Föreningen och Humanistiska föreningen

SETT-dagarna onsdag 7 maj och torsdag 8 maj

SETT står för ”Scandinavian Educational Technology Transformation", en mässa och konferens inom det moderna och innovativa lärandet. SETT-dagarna hålls på Kistamässan i Stockholm.

Arr. Artexis och Rektorsakademien Utveckling i samarbete med Stockholm stads utbildningsförvaltning och Lärarförbundet

TIPS!

Intervju med studenttidningen Gaudeamus - ny karriärserie

Nu är tidningen på jakt efter en lärarstudent som vill träffa en etablerad lärare, för att diskutera yrket och utbildningen. Vill du ställa upp på en intervju (troligtvis under mars)? Mejla Åsa Kahn, chefredaktör, asa.kahn@sus.su.se

Extrajobb! Medarbete deltid till kårexpeditionen i Studenthuset

Stockholms universitets studentkår söker timanställda till kårexpeditionen. Vi söker dig som kan jobba 1 - 2 heldagar per vecka (ca kl. 10 - 16) under minst en termin och vi ser gärna att du vill fortsätta även under höstterminen. Arvode: 100 kr/timme. Start i månadsskiftet februari/mars. Ansök senast den 9 februari.

Facebook-sida: Lärarstudenter vid Stockholms universitet

Sidan är en levande samlingsplats där alla kan bidra och ta del av aktuella händelser. Det vore toppen om vi kan hjälpas åt med marknadsföringen, så att fler hittar dit. Bjud in kursare och kompisar, så gör vi studietiden bättre tillsammans!

Facebook-sida: Lärarstudenter och kurslitteratur

Här kan du köpa/sälja/byta/låna kurslitteratur tillsammans med andra lärarstudenter. Gruppen är som en digital basar, där vi kan tipsa och hjälpa varandra.

Pedagogiska priset

Nominera årets lärare vid Stockholms universitet!

Skriv till studentombuden och ställ frågor om dina rättigheter som student!

Studentombuden på Stockholms universitets studentkår har en spalt i kårtidningen Gaudeamus dit du kan skicka in dina frågor om studenträttigheter! Mejla dina frågor till: studentombud@sus.su.se

Tips på hur du som lärarstudent kan engagera dig!

Förra veckan skrev jag ett blogginlägg med tips på hur lärarstudenter vid Stockholms universitet kan engagera sig under studietiden.

Gilla studentkåren på Facebook!

Följ studentkåren på Instagram!

Mvh

Anna Wallgren

Studiebevakare för lärarutbildningarna/Student Governance Officer Teacher Education

anna.wallgren@sus.su.se