Terminens andra vecka är här och jag är tillbaka på kontoret, efter alla välkomstaktiviteter. Det är dags att planera VT14!

Den här veckan kommer jag bland annat att:

• arbeta med Universitetskanslerämbetets kvalitetsutvärderingar
  • gå på möte med Studentrådet ISD
  • träffa studenter som vill engagera sig/starta studentråd vid BUV samt MND

Premiär! Diskussionsseminarium i normkritik tis 28/1 kl. 15 - 17 (kårsalen, plan 1 i Studenthuset)

Alla är välkomna och ingen föranmälan behövs! Diskussionsseminarierna i normkritik kommer att hållas i kårsalen varannan tisdag under VT14.

Snögubbe-pub på Bojan tis 28/1 kl. 17

Ta med kontanter till baren och 40 kr till terminsavgiften (medlemskap i Samhällsvetenskapliga föreningen).

Arr. Lärarstudenternas klubbmästeri

Onsdagspub på Gula villan ons 29/1 kl. 18 - 01

Ta med kontanter!

Info- och uppstartsmöte med Studentrådet MND ons 29/1 kl. 13 - 15 (”rosa rummet” i studentkårens lokaler, plan 1 i Studenthuset)

Första mötet är tänkt som ett informationstillfälle. Val av styrelseposter och studentrepresentanter får vänta till andra/tredje mötet.

Torsdagspub på Gréens villa tor 30/1 kl. 17

Arr. Naturvetenskapliga föreningen

Thursdays on Bojan tor 30/1 kl. 19 - 01

Arr. Samhällsvetenskapliga föreningen

Bazaren 7 - 8 februari

Besök Bazaren som årligen arrangeras i Kulturhuset (vid Sergels torg). Det är en mötesplats för rekrytering, utbildning och starta eget. Fri entré!

Karriärdag för lärarstudenter torsdag 20 februari

Skriv upp datumet redan nu! Karriärdagen är en heldag i Aula Magna för alla lärarstudenter vid Stockholms universitet. Programmet kommer att innehålla något för alla - oavsett om du är i början, i slutet eller i mitten av utbildningen.

Arr. Stockholms universitet, Kommunförbundet Stockholms län och Stockholms universitets studentkår

Naturvetenskapliga Föreningen och Humanistiska föreningens 100-årsbal lördag 15 mars

Välkomna på bal på Nordiska museet!

Arr. Naturvetenskapliga Föreningen och Humanistiska föreningen

UNICA Student Conference 8 - 12 oktober

Åk på en internationell konferens i Lausanne (Schweiz) och träffa studenter från olika länder, kulturer och bakgrunder. Temat är ''Make it happen! Student Action Plan''. Kost och logi betalas av University of Lausanne. Stockholms universitet står för resekostnaden. Ansök senast den 30 januari.

Extrajobb! Medarbete deltid till kårexpeditionen i Studenthuset

Stockholms universitets studentkår söker timanställda till kårexpeditionen. Vi söker dig som kan jobba 1 - 2 heldagar per vecka (ca kl. 10 - 16) under minst en termin och vi ser gärna att du vill fortsätta även under höstterminen. Arvode: 100 kr/timme. Start i månadsskiftet februari/mars. Ansök senast den 9 februari.

Vikariat! Kommunikationsansvarig vid Stockholms universitets studentkår

Tjänsten är ett vikariat på heltid i 10 månader från månadsskiftet mars/april 2014 med möjlighet till viss förlängning. Ansök senast den 2 februari.

Pedagogiska priset

Nominera årets lärare vid Stockholms universitet!