Om du har frågor eller vill tipsa om något kan du alltid kontakta mig. Din utbildning påverkar dig och därför är det viktigt att du är med och påverkar den.

Lycka till med studierna!

Mvh

Erik Blohmé

Studiebevakare för lärarutbildningarna

VAD HÄNDER PÅ CAMPUS?

Lärarrummet: Ledarskap och ledartyper! Torsdag 4/12 kl. 12.00 - 13.15 (Gula villan)

Välkommen till terminens näst sista Lärarrummet! Vi bjuder under terminen på intressanta föreläsningar, samtal och gratis lunch i Gula villan.

Veckans föreläsare Rosie Jacobsson, universitetsadjunkt på BUV, kommer till Gula villan och pratar om lärares ledarskap och ledarstil; i mötet med grupper och inom grupputveckling.

Dörrarna öppnas klockan 12.00 då det även börjar serveras lunch, och själva föreläsningen börjar 12.15. med beräknad sluttid 13.15 (alltså en kvart längre än vanligt detta tillfälle)

Arr. Stockholms universitets studentkår, Stockholms universitet, Humanistiska föreningen

Hallå! - en workshop om röstresurser! Torsdag 4/12 kl. 16.00 - 18-00 (Södra husen, D416)

Rösten, ett av de viktigaste redskapen för en lärare. Du som deltagare kommer på ett lekfullt sätt att få lära dig mer om hur rösten fungerar i kombination med kroppen, hur du kan få röstklang och hållning att samverka på ett effektivt sätt och hur roligt det kan vara att få göra just din röst hörd!

Föreläsare är Anna Rosén, Anna är utbildad rytmiklärare och dansterapeut och undervisar bland annat i röst och rörelse, rytmik och dans vid Gymnastik- och idrottshögskolans (GIH). Det bjuds på fika!

Anmälan sker till studinfo@stockholm.lararforbundet.se.

Arr. Lärarförbundet

TIPS!

Facebook-sida: Lärarstudenter vid Stockholms universitet

Sidan är en levande samlingsplats där alla kan bidra och ta del av aktuella händelser. Det vore toppen om vi kan hjälpas åt med marknadsföringen, så att fler hittar dit. Bjud in kursare och kompisar, så gör vi studietiden bättre tillsammans!

Facebook-sida: Lärarstudenter och kurslitteratur

Här kan du köpa/sälja/byta/låna kurslitteratur tillsammans med andra lärarstudenter. Gruppen är som en digital basar, där vi kan tipsa och hjälpa varandra.

Skriv till studentombuden och ställ frågor om dina rättigheter som student!

Studentombuden på Stockholms universitets studentkår har en spalt i kårtidningen Gaudeamus dit du kan skicka in dina frågor om studenträttigheter! Mejla dina frågor till: studentombud@sus.su.se

Tips på hur du som lärarstudent kan engagera dig!

Ett blogginlägg med tips på hur lärarstudenter vid Stockholms universitet kan engagera sig under studietiden.

Gilla studentkåren på Facebook!

Följ studentkåren på Instagram!

Mvh

Erik Blohmé