Hej!

Terminen börjar sakta lida mot sitt slut, men det betyder inte att det är händelselöst på campus! Lärarrummet fortsätter till exempel som vanligt i tre tillfällen till. Inte heller universitetets arbete med lärarutbildningarna är vilande, det förs mycket diskussioner om hur lärarutbildningen kan utvecklas och förbättras: bland annat om hur den nya regeringens budget för högre utbildning ska användas, och om huruvida det är möjligt att erbjuda utlandsutbyte för VFU’n.

Vampyrnovember på Gula villan: True Blood! 25 november 18.00 - 23.30 (Gula villan)

Vampyrmånaden på Gula villan avslutas med en kväll tillägnad True Blood: det blir quiz, drinkar och musik från serien! Inget inträde, ta dock med kontanter om du vill köpa något att dricka.

Arr. Humanistiska föreningen

Lärarrummet: psykologi för lärande! 27 november 12.00 - 13-00 (Gula villan)

Välkommen till Lärarrummet! Vi bjuder under terminen på intressanta föreläsningar, samtal och gratis lunch i Gula villan. Denna gång så ger gästföreläsarna Chen Yu Lam och John Kaneko, leg. psykologer och skolpsykologer, ger oss en inblick i hur psykologisk forskning kan användas för att utveckla vår pedagogik och få oss att förstå elever från nya vinklar än de vi är vana vid.

Arr. Stockholms universitets studentkår, Stockholms universitet, Humanistiska föreningen

Lunchträff för studerande med barn! 27 november 12.00 - 13.00 (Kårsalen, i studenthuset)

Är du student och har barn? Vill du träffa andra och diskutera vardagen som student med barnansvar? Under lunchträffen 27 november kommer även Christian Edling, jämlikhetssamordnaren på Studentavdelningen, att närvara.

Arr. Stockholms universitets studentkår

Studiebevakare för lärarutbildningarna/