Träff med jämlikhetsnätverket! 3 november kl. 15.00 - 17.00 (Kårsalen, Studenthuset)

Vid vår andra träff kommer vi få lära oss om universitetets struktur och vilka påverkansmöjligheter som finns, och hur en likabehandlingsplan bör se ut. Kåren bjuder på fika, så kom som ni är och tänk gärna ut en massa frågor om universitetets jämlikhetsarbete!

Arr. Stockholms universitets studentkår

Studentrådsmöte för ISD! 4 november kl. 14.30 (Blå rummet i studentkårens lokaler, Studenthuset)

Studerar du vid ISD (institutionen för språkdidaktik)? Kom i så fall förbi och delta på studentrådsmötet! Att vara aktiv i ett studentråd är inte bara viktigt för att påverka sin utbildning, utan det är även meriterande och lärorikt.

Lärarrummet: Digital inkludering - att få tillbaka hemmasittare till skolan! 6 november kl. 12.00 - 13.00 (Gula villan)

Välkommen till Lärarrummet! Vi bjuder under terminen på intressanta föreläsningar, samtal och gratis lunch i Gula villan.

Vid detta tillfälle så kommer Marit Sahlström, projektledare och pedagog verksam i Oneeighty och Stockholms stadsmission, och pratar om att stötta hemmasittande elever online så att de kommer tillbaka till skolan.

Arr: Stockholms universitets studentkår, Stockholms universitet, Humanistiska föreningen

Föreläsning om NPF, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar! 6 november 17.30 - 20.00

Vad betyder det för dig att en elev har ADHD? Hur kommer du som blivande lärare eller studie- och yrkesvägledare bäst kunna bemöta elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar? Riksförbundet Attention håller sin populära föreläsning för oss där de går igenom de olika diagnoserna.

Anmälan krävs och kan göras på eventets hemsida fram till dagen föreläsningen sker.

Plats: Lärarnas Riksförbunds kansli, Sveavägen 50

Arr. Lärarnas Riksförbunds studerandeförening