Studentkårens sammanställning av aktiviteter: Välkomstvecka för nya studenter

Kårföreningar, fakultetsföreningar m.m.

Samhällsvetenskapliga föreningens Bojan intro Week Pubar, brännboll, fest m.m.

Naturvetenskapliga föreningens kalender för Gröna villan Pub, spela spel m.m.

Humanistiska föreningens introduktionsvecka på Gula villan Öppet hus, pub, klubb m.m.

Program dag för dag första veckan!

Picknick och pub för lärarstudenter tis 3/9 start kl. 15:30 (Gula villan) Ny på campus eller bara ny termin? Vi fixar lite filtar, kaffe och pastasallad och hänger ute på gräset. Efter picknicken öppnar Gula villans pub. På puben finns det mat och dryck till studentvänliga priser. Alla studenter är välkomna! Ta med kontanter! Arr. Stockholms universitets studentkår och Humanistiska föreningen

Tisdagspub på Bojan tis 3/9 öppnar kl. 17:00 (Bojan) Lärarstudenternas klubbmästeri ordnar terminens första tisdagspub. Ta med kontanter och 40 kr till medlemskapsavgiften (engångsavgift för HT13). Välkomna!

Välkomstdagen i Aula Magna, ons 4/9 Info för nya studenter, mässa med utställare m.m. Arr. Stockholms universitet

Guidade rundturer på campus ons 4/9 olika tider (Aula Magna) Stockholms universitets studentkår ordnar guidade rundturer på campus kl. 11:00, kl. 13:45 och kl. 15:30. Rundturen startar vid Aula Magna och tar ca 45 min.

Onsdagspub på Gula villan ons 4/9 öppnar kl. 16 (Gula villan) Mat och dryck till studentvänliga priser! Ta med kontanter. Arr. Humanistiska föreningen

Bojan tacopub ons 4/9 kl. 15 - 02 Arr. Samhällsvetenskapliga föreningen

Hogwartspub på Gröna villan tor 5/9 kl. 17 Arr. Naturvetenskapliga föreningen

Grill och kul med SUS KM tor 5/9 kl. 17 (Frescati ängar) Lekar, skoj och grill tillsammans med klubbmästerister! Arr. Stockholms universitets studentkårs klubbmästeri (SUS KM)

Bojan Grand Reopening fre 6/9 kl. 21 – 03 Arr. Samhällsvetenskapliga föreningen

Klubb Gula villan fre 6/9 kl. 19 till sent Arr. Humanistiska föreningen

Inbjudningar

Sittning med Disney-tema lör 14/9 Upplev traditionell studentkultur tillsammans med mästerister! Vad är en sittning? I den akademiska världen är det (ofta) en middag med studentspexiga inslag, gärna med ett tema, flera rätter på menyn, allsång och tal. Anmäl intresse till: klubbmastare@laskm.se Arr. Lärarstudenternas klubbmästeri

Studiedag för lärarstudenter sön 29/9 kl. 11:30 – 16:30 (Gula villan) Välkommen till en studiedag där du får lära dig mer om läraryrket och sådant som är bra att koll på redan under utbildningen. Dagen kommer att innehålla en föreläsning om hur det är att vara yrkesverksam lärare och fackligt aktiv, en workshop om normkritisk pedagogik och ett panelsamtal om yrkespraktiska frågor - vad behöver vi kunna och vem har ansvar för vad? Studiedagen är gratis och vi bjuder på fika.

Kontaktpersoner: lina.westerlund@stud.lr.se och anna.wallgren@sus.su.se

Arr. Lärarnas Riksförbund studerandeförening i Stockholm, Humanistiska föreningen och Stockholms universitets studentkår

Extrajobb! Hjälp till på en lärarutbildningskonferens i Aula Magna 10/10 Är du bra på att föra anteckningar? Då kan du jobba som workshop-sekreterare på Samverkanskonferensen 2013, en konferens om VFU (den verksamhetsförlagda delen av lärarutbildningarna). Det behövs 10 workshop-sekreterare, som kommer att arbeta i par (två personer per workshop). Arbetsuppgifterna är i första hand att föra anteckningar under workshopen och sedan sammanställa anteckningarna. Ersättningen för arbetet är 1 000 kr och under dagen får du lunch/fika i Aula Magna.

Skicka intresseanmälan och frågor till: anna.wallgren@sus.su.se

Bli buddy till internationella studenter! Studentkåren rekryterar studenter som vill guida internationella studenter i deras möte med Stockholms universitet och den svenska kulturen. I utbyte får du en inblick i andra kulturer, chansen att träffa roliga nya vänner och möjlighet att träna dina språkkunskaper. Buddyprogrammet startar i början av HT13 du kommer att ingå i en buddygruppp med cirka 10 personer (4 buddies och 6 internationella studenter). Sista ansökningsdag är den 10 september.

Studentkåren satsar på lärarstudenter! Under 2013/2014 har studentkåren två personer som jobbar med lärarutbildningsfrågor. Anna Wallgren är studiebevakare och arbetar med att bevaka och påverka lärarutbildningarna. Malin Berge är samordnare för lärarstudenter och arbetar med att arrangera sociala aktiviteter och hjälper lärarstudenter som själva vill arrangera något.