Studentinflytande

Nyhetsbrev för lärarstudenter v. 3

- från Anna Wallgren (studiebevakare för lärarutbildningarna, Stockholms universitets studentkår)

Träna gratis! Öppet hus på Frescatihallen ons 15/1

Gruppträning, spinning, yoga, gym m.m. Arr. SSIF och Frescatihallen

SUS lunchseminarier: “Kursvärderingar - i lagen och i praktiken” tor 16/1 kl. 12 - 13 (kårsalen, studentkårens lokaler på plan 1 i Studenthuset)

Lär dig mer om studenträttigheter! Ingen föranmälan behövs och vi bjuder på lunch.

Introduktionsdagen för nya lärarstudenter tor 16/1 kl. 12:30 - 16:30 (Aula Magna)

Gemensam introduktion för nya lärarstudenter.

Guidad rundtur på campus tor 16/1 kl. 12:30 och kl. 16:00 (start och mål vid Aula Magna)

Ny på campus eller vill du lära dig hitta lite bättre på campus Frescati? Häng med studentkåren på en guidad rundtur.

Introduktionspub på Bojan tor 16/1 kl. 16

Välkomna till Samhällsvetenskapliga föreningens pub! Medlemskap krävs (40 kr/termin, kan betalas på plats). Ta med kontanter!

Pub på Gréens villa tor 16/1 kl. 17

Välkomna till Naturvetenskapliga föreningens pub.

Introduktionsdag för Förskollärarprogrammet fre 17/1 kl. 9 - 14 (hörsal 2, hus A, Södra huset)

Gemensam introduktion för nya förskollärarstudenter.

Öppet hus: Estetiska lärprocesser fre 17/1 kl. 14 - 17 (Stallet, Frescati backe)

Arr. Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik

Picknick och frågestund för lärarstudenter (Glasrummet, vid huvudbiblioteket på plan 4 i Södra huset)

Anna Wallgren och Malin Berge från Stockholms universitets studentkår finns på plats:

• måndag 20/1 kl. 15 - 16
  • tisdag 21/1 kl. 16 - 17
  • onsdag 22/1 kl. 8:30 - 9:30
  • torsdag 23/1 kl. 12 - 13
  • fredag 24/1 kl. 12 - 13

Karriärdag för lärarstudenter torsdag 20 februari

Skriv upp datumet redan nu! Karriärdagen är en heldag i Aula Magna för alla lärarstudenter vid Stockholms universitet. Programmet kommer att innehålla något för alla - oavsett om du är i början, i slutet eller i mitten av utbildningen.

Arr. Stockholms universitet, Kommunförbundet Stockholms län och Stockholms universitets studentkår

Naturvetenskapliga föreningen och Humanistiska föreningens 100-årsbal lördag 15 mars

Välkomna på bal alla studenter och andra som vill vara med och uppmärksamma 100-årsjubileumet. Balen är på Nordiska museet. Info om pris, klädsel, tider m.m. finns på www.nfhumf.se och https://www.facebook.com/NFHumF

Arr. Naturvetenskapliga föreningen och Humanistiska föreningen

Var med i en fokusgrupp och tyck till om din utbildning (ca 1 timma)

Stockholms universitet och Umeå universitet har ett gemensamt lärarutbildningsprojekt, som just nu söker lärarstudenter till en undersökning om den utbildningsvetenskapliga kärnan (UVK).

• Sökes: Förskollärarstudenter eller F-3-lärarstudenter (fyra studenter/grupp)
  • Datum: 22 januari (alt. 27 eller 28 januari).
  • Ersättning: 1 lunchkupong på Restaurang Lantis.
  • Skicka intresseanmälan till: karin.orving@su.se

Bli buddy till internationella studenter!

Studentkåren rekryterar studenter som vill guida internationella studenter i deras möte med Stockholms universitet och den svenska kulturen. I utbyte får du en inblick i andra kulturer, chansen att träffa roliga nya vänner och möjlighet att träna dina språkkunskaper. Buddyprogrammet startar i början av VT14 och du kommer att ingå i en buddygruppp med cirka 5 personer (2 buddies och 3 internationella studenter). Sista ansökningsdag är söndagen den 26 januari.

Skriver du dikter och gillar poesi?

Då kan du gå med i nystartade föreningen SU poesiklubb. Skicka ett mejl till litterar-klubb.su@outlook.com gilla Facebook-sidan SU-poesiklubb

Pedagogiska priset

Nominera årets lärare vid Stockholms universitet!

Bokmärk och dela Tipsa

STUDENTEXPEDITION

Om du vill prata med en kursadministratör, studievägledare eller hämta en tenta kan du besöka oss på plan 3 i hus P.

STUDIEVÄGLEDNING

för alla utbildningar vid HSD