Hej!

Den här veckan kommer jag bland annat att:

• vara med på VårRuset-picknick för lärarstudenter (måndag)
  • gå på möte med projektledningsgruppen för universitetets övningsskolor (måndag)
  • skriva överlämningsdokument till min efterträdare på studentkåren

Anna Wallgren

Lärarstudenter gör saker tillsammans: Picknick och VårRuset mån 26/5 kl. 17 (vid Gula villan)

Picknick i samband med VårRuset som arrangeras på Frescatiområdet. Alla är välkomna! Ta med filt och fika, så ses vi där! Vi samlas vid kl. 17 och loppet börjar kl. 19.

Tisdagspub på Bojan tis 27/5 kl. 17 (Bojan)

Ta med kontanter! Arr. Lärarstudenternas klubbmästeri

Disputation: ”Klicka där!” ons 28/5 kl. 13 - 15 (hörsal 3 i Södra huset, plan 3)

Catrine Björck disputerar på sin avhandling "Klicka där!": En studie om bildundervisning med datorer. Arr. Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik, Stockholms universitet

Lisputation: Diagnostiskt läsförståelseprov i början av lärarutbildningen med inriktning mot språk ons 28/5 kl. 14 - 16 (hörsal 7 i Södra huset, plan 3)

Ventilering av Christine Lalanders licentiatuppsats. Arr. Institutionen för språkdidaktik, Stockholms universitet

Onsdagspub på Gula villan ons 28/5 kl. 18 - sent (Gula villan)

Ta med kontanter! Arr. Humanistiska föreningen

Torsdagspub på Gréens villa tor 29/5 kl. 17 (Gréens villa)

Arr. Naturvetenskapliga föreningen

Summer Party at Bojan tor 29/5 kl. 19 - 01 (Bojan)

Arr. Samhällsvetenskapliga föreningen

Tolvtimmarsfesten lör 31/5 kl. 15 - 03 (Bojan)

Festa i tolv timmar tillsammans med Samhällsvetenskapliga föreningen! Gratis inträde, 2 dansgolv, 2 DJ:s, hoppborg, barer inomhus och utomhus och mycket mer. Festen är på Bojan och börjar kl. 15.

Möte med Studentrådet MND tis 3/6 kl. 13 (Rosa rummet i studentkårens lokaler, Studenthuset plan 1)

Pluggar du på MND eller är det din hemvist? Då är du välkommen på möte med studentrådet. Ingen föranmälan behövs.

Föreläsning om studieteknik tis 3/6 kl. 13:00 - 15:30 (Ekosalen, Studenthuset)

Gratis! Föreläsningen tar upp studieplanering, lässtrategier, anteckningar och lärstilar och har interaktiva moment med utrymme för gruppsamtal. Material finns att få på plats.

Diskussionsseminarier i normkritik tis 3/6 kl. 15 - 17 (Kårsalen, Studenthuset plan 1)

Terminens sista seminarium. Alla är välkomna! Inga förkunskaper behövs. Vi bjuder på fika. Arr. Stockholms universitets studentkår

Sommarhäng för lärarstudenter! måndag 2 juni

Boka in måndagen den 2 juni för en sommaravslutning tillsammans med andra lärarstudenter i Stockholm. Vi kommer att vara på gräsmattan utanför Geovetarhuset (campus Frescati) kl. 12 - 18. Det kommer att finnas en rad roliga aktiviteter att delta i, allt från gnuggistatueringar och kubb till skolaktuella samtal med Lärarnas riksförbunds ordförande Bosse "The Boss" Jansson! Arr. Lärarnas riksförbunds studerandeförning i Stockholm