Sök stipendium från minnesfond för lärarstudenter senast mån 27/5
Det finns en stor skattkista med pengar som är öronmärkta för lärarstudenter på Stockholms universitet. Sök!

Waste Audit 2013 – vad slängs i Södra huset? tis 28/5 kl. 16 – 19 (hus B, Södra huset)
Kårföreningen Symbios kommer att sortera, väga och mäta mängden sopor som slängts i Södra huset under dagen.
Om du hjälper till får du pizza som tack!

Tisdagspub på Bojan – Mexican night tis 28/5 kl. 17 – 23 (Bojan)
Varje tisdag har Lärarstudenternas klubbmästeri pubkväll på Bojan.
Veckans pub har mexikanskt tema och det är sista puben för terminen. Ta med kontanter!

Frukostmöte med Studentrådet ISD ons 29/5 kl. 9:00 – 10:30 (Nobelhuset)
Pluggar du på Institutionen för språkdidaktik eller är det din hemvist? Då är du välkommen på nästa möte med studentrådet.

Pub med talare från PeaceWorks ons 29/5 kl. 17 – 19 (Bojan)
Praktikanter från PeaceWorks talar på puben och berättar om sina erfarenheter från SIDA-finansierade projekt. Ta med kontanter!
Arr. Utrikespolitiska föreningen

Delta i direktsändningen av Crosstalks tor 30/5 (Wallenbergssalen, Kräftriket)
Var med som publik i en akademisk talkshow! Johanna Koljonen är programledare. Mingel kl. 16 och sändning kl. 17. Anmälan senast 28/5.
Arr. Stockholms universitet och KTH

Festival på campus! Dans Dakar lör 1/6 (på gräsmattan vid T-bana Universitet)
Artister: The Prodigy, Röyksopp (DJ-set), Justice (DJ-set), Rebecca & Fiona, Owl Vision, Mayka, Kill the Noise m.fl.
Arr. Monstera i samarbete med Humanistiska föreningen

Avslutningsfest för lärarstudenter fre 14/6 kl. 14–17 (van der Nootska palatset)
Stockholms universitet bjuder in alla lärarstudenter som avslutar utbildningen VT13 till en pampig avslutningsfest med bubbel, mingel och tal.
Kom ihåg att anmäla dig senast 2/6!

Sökes: Funktionärer till Dans Dakar!
Hjälp till! Det behövs folk som hjälper till före/under/efter festivalen (27/5 – 3/6).
Arr. Monstera i samarbete med Humanistiska föreningen

Kampanj: #allaärvälkomna eller #everyoneiswelcome
Dela bilder, texter och erfarenheter som speglar otillgänglighet och skav som kan uppstå i universitetsvärlden. Är alla välkomna?
Arr. Akademiskt självförsvar (kårprojekt)

Sida på Facebook: Lärarrummet på Stockholms universitet
Diskutera utbildningen, tipsa om aktiviteter på campus, dela bra sajter och annat som dyker upp! Gilla sidan och tipsa dina vänner