Den här veckan kommer jag bland annat att:

• vara med på studentrådsmöte med Studentrådet MND (måndag) och Studentrådet ISD (tisdag)
  • gå på möte med Samordningsgruppen för lärarutbildningarna (onsdag)
  • skriva på min överlämningsrapport (till den som får förtroendeuppdraget som studiebevakare för lärarutbildningarna 2014/2015)

Möte med Studentrådet MND mån 19/5 kl. 13 - 15 (rosa rummet i studentkårens lokaler, Studenthuset plan 1)

Pluggar du på MND eller är det din hemvist? Då är du välkommen på möte med studentrådet. Under mötet kommer rådet att välja representanter till olika uppdrag.

Kurs i studieteknik mån 19/5 kl. 13:00 - 15:30 (sal 156 i Studenthuset, plan 1)

Gratis kurs och allt material ingår. Kom ihåg att föranmäla dig! Arr. Studieverkstaden, Stockholms universitet

Öppet seminarium om Husbyhändelserna 2013 mån 19/5 kl. 18 - 20 (hörsal 6, Södra huset plan 3)

Gratis och alla är välkomna! Arr. Kriminologiska institutionen, Ekonomisk-historiska institutionen och Statsvetenskapliga institutionen

Frukostmöte med Studentrådet ISD tis 20/5 kl. 9 (blå rummet i studentkårens lokaler, Studenthuset plan 1)

Pluggar du på Institutionen för språkdidaktik eller är det din hemvist? Då är du välkommen på möte med studentrådet. Frukost ingår och ingen föranmälan behövs.

Diskussionsseminarium i normkritik tis 20/5 kl. 15 - 17 (Kårsalen, Studenthuset plan 1)

Alla är välkomna och inga förkunskaper behövs. Vi bjuder på fika! Arr. Stockholms universitets studentkår

Tisdagspub på Bojan tis 20/5 kl. 17 (Bojan)

Ta med kontanter! Arr. Lärarstudenternas klubbmästeri

Gratis klippning för lärarstudenter ons 21/5 kl. 9 - 16 (Arrheniushusen, Svante Arrhenius väg 16A)

Salong Lärarförsäkringar kommer till campus Frescati med tolv frisörer. Hälften av tiderna under dagen är bokningsbara och hälften är drop in. Arr. Lärarförsäkringar

F!-dagen på Stockholms universitet ons 21/5 kl. 10:30 - 19:15 (Södra huset, hörsalar på plan 3)

Heldag i Södra huset med gästföreläsare, bl.a. Gudrun Schyman. Gratis inträde!

Feministpub på Gula villan ons 21/5 kl. 18 - sent (Gula villan)

Ta med kontanter! Arr. Humanistiska föreningen

Torsdagspub på Gréens villa tor 22/5 kl. 17 (Gréens villa)

Arr. Naturvetenskapliga föreningen

Brazilian Night at Bojan tor 22/5 kl. 19 - 01 (Bojan)

Arr. Samhällsvetenskapliga föreningen

Lärarstudenter gör saker tillsammans: Spring VårRuset i Stockholm och bli sponsrad av kåren! måndag 26 maj och tisdag 27 maj

Stockholms universitets studentkår sponsrar 30 lärarstudenter, som springer VårRuset i Stockholm 26 eller 27 maj. Vi bidrar med 100 kr/person, som delas ut kontant vid studentkårens picknickfiltar vid Gula villan (Svante Arrhenius väg 33). Picknicken börjar kl. 17 och loppet börjar kl. 19. Anmäl dig genom att skicka för- och efternamn samt programinriktning till malin.berge@sus.su.se senast 23 maj.

Tolvtimmarsfesten lördag 31 maj

Festa i tolv timmar tillsammans med Samhällsvetenskapliga föreningen! Gratis inträde, 2 dansgolv, 2 DJ:s, hoppborg, barer inomhus och utomhus och mycket mer. Festen är på Bojan och börjar kl. 15.

Avslutningsfest för färdiga lärarstudenter torsdag 5 juni

Stockholms universitet bjuder alla färdiga lärarstudenter (från alla lärarutbildningar) på en högtidlig avslutningsfest med mingel, mat och talare. Torsdagen den 5 juni kl. 14 - 17 på Elite Palace Hotel (Sankt Eriksgatan 115). Anmäl dig till fardiglarare@su.se senast den 25 maj.

Starta eget-kurs

Stockholms universitet har en gratis starta eget-kurs med sju föreläsningar i Aula Magna i maj och juni.