Studentinflytande

Nyhetsbrev för lärarstudenter v. 2

- från Anna Wallgren (studiebevakare för lärarutbildningarna, Stockholms universitets studentkår)

SUS lunchseminarier: “Att vara kassör, söka bidrag och sköta ekonomin” tor 9/1 kl. 12 - 13 (kårsalen, plan 1 i Studenthuset)

Kredit, debet och andra svåra ord. Vad ska göras? Hur lång tid tar det? Vilka bidrag kan studentråd och kårföreningar söka från kåren? Vad kan kåren hjälpa till med?

Årsmöte med Studentrådet Cesam onsdag 15 januari kl. 16:30

Vill du engagera dig eller är nyfiken på studentrådet vid Centrum för de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik? Då är du välkommen till årsmötet onsdagen den 15 januari kl. 16:30 - 18:30. Mötet är i “rosa rummet” i studentkårens lokaler på plan 1 i Studenthuset.

Karriärdag för lärarstudenter torsdag 20 februari

Skriv upp datumet redan nu! Karriärdagen är en heldag i Aula Magna för alla lärarstudenter vid Stockholms universitet. Programmet kommer att innehålla något för alla - oavsett om du är i början, i slutet eller i mitten av utbildningen. Arr. Stockholms universitet, Kommunförbundet Stockholms län och Stockholms universitets studentkår

Var med i en fokusgrupp och tyck till om din utbildning (ca 1 timma)

Stockholms universitet och Umeå universitet har ett gemensamt lärarutbildningsprojekt, som just nu söker lärarstudenter till en undersökning om den utbildningsvetenskapliga kärnan (UVK).

Sökes: Förskollärarstudenter eller F-3-lärarstudenter (fyra studenter/grupp)

Datum: 22 januari (alt. 27 eller 28 januari).

Ersättning: 1 lunchkupong på Restaurang Lantis.

Skicka intresseanmälan till: karin.orving@su.se

Skriver du dikter och gillar poesi?

Då kan du gå med i nystartade föreningen SU poesiklubb. Skicka ett mejl till litterar-klubb@outlook.com eller gilla Facebook-sidan SU-poesiklubb

Pedagogiska priset

Nominera årets lärare vid Stockholms universitet!

Sök till nya Rebel Learners

Komplettera din lärarutbildning och knyt värdefulla kontakter med arbetslivet och andra ambitiösa lärarstudenter. Deltagandet är gratis och du ”betalar” med din tid och engagemang.

Vad tycker du om din utbildning?

Om du har frågor, vill engagera dig i ett studentråd eller tipsa om något kan du alltid kontakta mig via e-post eller telefon.

Din utbildning påverkar dig och därför är det viktigt att du är med och påverkar den.

Anna Wallgren

Studiebevakare för lärarutbildningarna/Student Governance Officer Teacher Education

anna.wallgren@sus.su.se

Bokmärk och dela Tipsa

STUDENTEXPEDITION

Om du vill prata med en kursadministratör, studievägledare eller hämta en tenta kan du besöka oss på plan 3 i hus P.

STUDIEVÄGLEDNING

för alla utbildningar vid HSD