Rösta i kårvalet! 4 - 8 maj

Stockholms universitets studentkår (SUS) arbetar med att bevaka och förbättra utbildningar, studenters ekonomi och boendesituation. Vi är representerade i universitetets olika organ och utskott.

Genom att rösta i kårvalet är du med och bestämmer vilka frågor studentkåren ska satsa på under verksamhetsåret 2015/2016.

Rösta gör du online med hjälp av en inloggning alla kårmedlemmar fått i sin mailkorg: karvalet.net

Lärarrummet i gula villan: Källkritik! 5 maj, klockan 12.00 - 13.00 (Gula villan)

Välkomna till gula villan för gratis lunch och en intressant föreläsning! Träffen handlar denna gång om källkritik.

Vad är det att egentligen att vara källkritisk? Bedömer trovärdighet hur?

Vilka frågor ska vi lära eleverna att ställa och varför?

Finns det pålitliga källor?

Gästföreläsare: Maya Abdullah, journalist/reporter för Sveriges utbildningsradio

Arr. Stockholms universitets studentkår, Humanistiska föreningen

Blodbussen besöker campus! 5 maj klockan 08:30 - 15.00 (Vändplanen vid Södra huset A utanför Seven Eleven, Universitetsvägen 10)

Passa på att ge blod när Blodcentralen besöker Frescati med sin buss! Läs mer om att vara blodgivare på Geblod.nu.

Arr. Stockholms universitet, Blodbussarna

Tisdagspub på Café Bojan! 5 maj klockan 17.00 - 23.00 (Café Bojan)

Kom och capsa, drick en tesprit eller bara umgås med nya och gamla bekanta. Nu börjar vädret bli varmare och då lockar vår uteplats till utelekar och mys i gräset också!

Nu finns bara någon enstaka battleshotsmärke kvar - kom och spela! På bojan säljs både mat, dryck, fika och snacks!

Arr. Lärarstudenternas klubbmästeri (LäS KM)

Star Wars-kväll på Gula Villan! 5 maj klockan 18.00 – 01.00 (Gula villan)

Come by Gula Villan and celebrate the wonder that is Star Wars!

Among other things there will be a quiz where you can actually win something worth while but even more importantly:

We will be showing the original , unaltered Episode IV!

Jobba på kåren! Oavsett om du letar efter ett extrajobb eller ett heltidarbete så kan det löna sig att kolla igenom kårens jobbannonser inför nästa verksamhetsår! Vi söker bland annat en samordnare och en studiebevakare för lärarutbildningarna.

Allt gott!