Hej!

Denna vecka finns det möjlighet att göra allt från att gå på en pub eller två eller äta gratis frukost, till att lära sig om mörk materia eller diskutera utbildningens roll i samhället. Hoppas du hittar något som passar dig!

Lärarrummet: Lunchseminarier för lärarstudenter! 21 april klockan 12.00 - 13.30 (Gula villan)

Hur planerar, genomför och utvärderar jag min undervisning för att säkra att jag designar lärsituationer som utvecklar elevernas digitala kompetens, kreativitet och förmåga att samarbeta? Workshopen vänder sig till alla skolformer.

Gästföreläsare: Jannie Jeppesen, Ordförande Rebel Learners, tidigare rektor och utvecklingsledare Digital kompetens

Dörrarna är öppna från 11.45 då det även börjar serveras lunch, och själva föreläsningen börjar 12.15. med beräknad sluttid 13.00.

Arr. Stockholms universitets studentkår, Humanistiska föreningen

Tisdagspub på Café Bojan! 21 april klockan 17.00 - 23.00 (Café Bojan)

Tisdagar klockan 17-23 är det Café Bojan som gäller!

Kom och capsa, spela battleshot eller bara umgås med nya och gamla bekanta. På bojan säljs både mat, dryck, fika och snacks!

Arr. Lärarstudenternas klubbmästeri - LäS KM

Kårfrulle - Gratis frukost för medlemmar! 23 april klockan 08.30 - 10.00 (Kårsalen, plan 1 i studenthuset)

En gång i månaden, dagarna innan CSN, bjuder vi våra medlemmar på frukost.

Under kårfrullen serveras vegetariska, veganska, laktos- och glutenfria alternativ.

Klockan 8:30 till 10 i Kårsalen, Studenthuset plan 1. Du behöver bara visa ditt Campuskort eller bli medlem i dörren.

(Först till kvarn gäller!)

Välkommen!

Arr. Stockholm Universitets Studentkår

Hur användbar är din utbildning, egentligen? 23 april klockan 18.00 (Gula villan)

Den 23 april bjuder vi in till ett panelsamtal om samverkan mellan studenter, samhälle och forskning och om gränserna mellan samhällsvetenskap och humaniora. Mingel med matiga mackor efteråt!

23 april är även världsbokdagen och under dagen kommer böcker skänkta av Riksbankens jubileumsfond delas ut på campus. Böcker kommer även delas ut i Gula villan. Missa inte det!

Arr. Stockholms universitets studentkår

Föreläsning: Universum och mörk materia! 22 april klockan 18.00 - 19.30

Det vi kallar för materia utgör mindre än fem procent av universum. Resten är osynlig, mörk materia. Jan Conrad ska försöka spåra den mörka materien. Om han lyckas, kommer det innebära ett stort genombrott och det skulle öppna ett nytt fönster mot universum.

Föreläsningen är öppen för alla!

Plats: Fanfaren, Biblioteket, Farstagången 8, Farsta

Arr. Matematiska ämnesrådet, naturvetenskapliga fakultetsrådet