1. Du är här:
  4. Om oss
  5. Nyheter
  6. Forskare inom utbildningsvetenskap bjuds in till möte på Vetenskapsrådet

Forskare inom utbildningsvetenskap bjuds in till möte på Vetenskapsrådet

Vetenskapsrådets utbildningsvetenskapliga kommitté bjuder in ämnesföreträdare och forskare till ett informationsmöte den 16 oktober kl 10.00-11.30.

Syftet med mötet är att informera om de forskningsbidrag som Vetenskapsrådet utlyser inom området och om den ämnesöversikt över utbildningsvetenskap som tas fram under året. Det kommer att finnas tid för frågor kring forskningsbidrag och diskussion om ämnesöversikten.

Vetenskapsrådet genomför under 2014 en rad möten med representanter från lärosäten som bedriver utbildningsvetenskaplig forskning och ger lärarutbildning. Den 16 oktober bjuds Stockholmsbaserade lärosäten in till möte – Kungliga Tekniska Högskolan, Södertörns högskola, Kungliga Musikhögskolan, Konstfack, Gymnastik- och idrottshögskolan samt Stockholms universitet.

• Datum: 16 oktober
  • Tid: 10.00 – 11.30
  • Plats: Vetenskapsrådet, Västra Järnvägsgatan 3
  • Anmälan: till lehe@vr.se senast 9 oktober 2014.

Läs mer om mötet på Vetenskapsrådets hemsida

Bokmärk och dela Tipsa

Foto: Eva Dalin

Postadress

Stockholms universitet, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik, 106 91 Stockholm

Besöksadress

• Personalen inom ämnesdidaktik - samhällsorienternade ämnen: Universitetsvägen 10E, plan 6
  • Personalen inom ämnesdidaktik - estetiska lärprocesser: Svante Arrhenius väg 19, Vita paviljongen
  • Studievägledning och studentexpedition: Universitetsvägen 10E, Hus E, våning 6,  Södra huset

Hitta till oss

I personalkatalogen SUKAT hittar du kontaktuppgifter och besöksadresser till vår personal.

Telefon (växel): 08-16 20 00

T-banestation: Universitetet

Roslagsbanan: Universitetet

Buss: Bussarna 50, 540, 608 samt 670.

Kartor för universitetsområdena